Onderstaand wordt een toelichting gegeven op de afwijking tussen de realisatie en de dynamische begroting.
bedragen x € 1 mln | |||||
Sport | Begroting 2021 primitief | Begroting 2021 na wijziging | Rekening 2021 | Verschil | |
---|---|---|---|---|---|
Lasten | |||||
5.1 Sportbeleid en activering | 4,7 | 5,5 | 5,6 | -0,1 | N |
5.2 Sportaccommodaties | 13,4 | 14,3 | 13,9 | 0,4 | V |
18,0 | 19,8 | 19,5 | 0,3 | V | |
Baten | |||||
5.1 Sportbeleid en activering | 0,1 | 0,8 | 1,6 | -0,8 | V |
5.2 Sportaccommodaties | 5,6 | 6,4 | 5,6 | 0,8 | N |
5,6 | 7,1 | 7,2 | -0,1 | V | |
Totaal per programma | 12,4 | 12,7 | 12,3 | 0,4 | V |
Verschil = Begroting na wijziging -/- Rekening (V=voordeel; N=nadeel) |
Totaal programma
Aan het programma Sport geven we per saldo € 12,3 miljoen uit. Het grootste deel hiervan gaat naar de sportaccommodaties.
Per taakveld
Taakveld Sportbeleid en activering
Batenzijde
Ten opzichte van de dynamische begroting is er € 0,8 miljoen meer ontvangen. Oorzaak van deze afwijking is de niet-begrote ontvangst van de corona-subsidie waar ook lagere baten bij de sportaccommodaties tegenover staan.
Taakveld Sportaccommodaties
Lastenzijde
Ten opzichte van de dynamische begroting is er € 0,4 miljoen minder uitgegeven. Oorzaken hiervan zijn:
minder uitgaven aan onderhoud (€ 0,3 miljoen) en verder lagere kosten voor inkoop horeca in verband met langdurige sluiting van de sportaccommodaties.
Batenzijde
Ten opzichte van de dynamische begroting is er € 0,8 miljoen minder ontvangen. Oorzaken hiervan zijn:
de verstrekte huurkorting die lagere huurinkomsten heeft opgeleverd (€ 0,8 miljoen), inkomstenderving bij de horeca (€ 0,5 miljoen) en niet geraamde ontvangen subsidie (SPUK) (€ 0,5 miljoen).
Het verschil tussen de primitieve begroting en de dynamische begroting is hierboven toegelicht bij het onderdeel Begrotingswijzigingen.