Wat heeft het gekost

Ambities

Ambities

Programma Bereikbaarheid

Bedragen x € 1mln

Begroting 2021
na wijziging

Rekening 2021

Verschil

Lasten

Duurzaam verkeerssysteem

Stimulering bewuste vervoerskeuze

0,7

0,3

0,4

V

Veilig bereikbare stad

(Fiets)parkeerfaciliteiten

8,8

10,1

-1,3

N

Bereikbaarheid (econ)kerngebieden

3,1

3,0

0,1

N

Bereikbaarheid binnenhaven

0,9

0,9

0,0

N

Bereikbaarheid stad

1,3

1,0

0,3

V

Kwaliteit wegen, civiele kunstwerken

16,6

16,3

0,3

V

Schoonmaak straten

10,0

10,1

-0,1

N

Uitvoeringskosten

8,8

9,9

-1,0

N

50,3

51,5

-1,2

N

Baten

Duurzaam verkeerssysteem

Stimulering bewuste vervoerskeuze

-0,5

-0,3

-0,2

N

Veilig bereikbare stad

(Fiets)parkeerfaciliteiten

-18,4

-15,2

-3,2

N

Bereikbaarheid (econ)kerngebieden

-1,5

-1,5

-0,1

N

Bereikbaarheid binnenhaven

-0,8

-0,7

-0,1

N

Bereikbaarheid stad

-0,9

-0,9

0,0

N

Kwaliteit wegen, civiele kunstwerken

-3,3

-2,7

-0,6

N

Schoonmaak straten

-0,2

-0,2

0,0

N

Uitvoeringskosten

-0,2

-0,1

0,0

N

-25,8

-21,6

-4,2

N

Totaal per programma

24,5

29,9

-5,4

N

Totaal programma
Aan het programma Bereikbaarheid geven we per saldo € 29,9 miljoen uit. Het grootste deel hiervan gaat naar de ambitie We zijn en blijven een stad die veilig bereikbaar is voor bewoners, bedrijven en bezoekers.
De omvangrijkste doelen hierin zijn: We brengen en houden de kwaliteit van de infrastructuur, weginrichting en civiele kunstwerken op orde en We bieden een passend aanbod van parkeer- en stallingsfaciliteiten aan, zowel voor de auto als de fiets.

Per ambitie
Veilig bereikbare stad en Duurzaam verkeerssysteem
Lastenzijde
Ten opzichte van de dynamische begroting is er € 1,2 miljoen (2,6%) meer uitgegeven. Oorzaken van deze afwijking zijn: In het doel: We bieden een passend aanbod van parkeer- en stallingsfaciliteiten aan, zowel voor de auto als de fiets, is € 1,3 miljoen meer besteed aan inzet van eigen personeel en derden in verband met handhaving van corona-maatregelen, inhuur voor handhaving naheffingsaanslag, hogere elektriciteitskosten en oninbare schades. Daarnaast is aan het doel: Stimulering bewuste vervoerskeuze, door corona € 0,4 miljoen minder besteed aan gedragsmaatregelen.

Batenzijde
Hier tegenover staat voor het doel: Stimulering bewuste vervoerskeuze, een lagere subsidie dan geraamd.
Daarnaast is er voor het doel: We bieden een passend aanbod van parkeer- en stallingsfaciliteiten aan, zowel voor de auto als de fiets, een fors nadeel op de parkeerinkomsten van € 3,2 miljoen. Dit is veroorzaakt door de corona-maatregelen waarbij de winkels gedurende lange tijd gesloten waren en er geen evenementen zijn doorgegaan.

Lasten

x 1 miljoen
Begroot € 0
Gerealiseerd € 0
Afwijking € 0
Deze pagina is gebouwd op 04/20/2022 11:37:53 met de export van 04/20/2022 11:12:13